dimarts, 13 d’octubre del 2009

Mama, vull ser l’Indiana Jones.

1996-97. Tinc uns 13 anys. Tot i que sempre havia dit, he dit, i diré allò de “mama, vull ser artista”, hi ha una realitat que comença a sorgir dins meu... m’adono que m’encanta l’arqueologia, la investigació, l’estudi d’un món passat, i Indiana Jones y la Última cruzada és una de les meves pel·lícules de referència. Fins i tot recordo haver heretat del meu germà gran una samarreta de la pel·lícula que lluïa amb orgull (els 13 d’abans no són els 13 d’ara... trigaria molt a preocupar-me per la imatge física que podia oferir als ulls de qui em veien). A l’escola fem un treball sobre Apropdelmar.. visitem el museu, les runes romanes. M’impressiona. M’encanta. Pregunto a la guia què ha estudiat per ser guia. Potser m’ho pregunto però no li dic en veu alta.

Recordo fa mesos un dia que unes noies em van preguntar que què havia estudiat per fer de guia. La vida sembla un bon acudit d’històries enrevessades a vegades.

Indiana Jones!! És el secret!! Guapo, professor universitari, investigador, viatjant d’aventures (d’acord, massa extremes) I de cop, et plantes, reflexiones, mires enrere, i descobreixes que en el fons el teu somni és ser com ell. D’alguna manera ha estat la teva referència paral·lela a la teva vida. No és arqueologia, però les històries no cal que es repeteixin en els mateixos contextos, exactament mimètics, per assemblar-se. Sempre he volgut ser com ell i ara m’adono? Però com? Com seguir les seves passes? Com apropar-me de manera mínima al seu camí? Què xocant ser conscient de cop de tot això... perquè no sé com dir-ho.. però... he descobert que... mama... vull ser l’Indiana Jones.

2 comentaris:

Cris (V/N) ha dit...

Jo volia ser.... feliç

DooMMasteR ha dit...

Mmmmmm... el fuet el pots subtituir per algun cinturó de la roba, i el barret segur que es pot trobar facilment. La barba ja és un altre tema a part ;-)

Ara en serio, viatjant molt, moltissim i aprenent molta història :-)

Quines ganes de veure món que tinc... ai senyor! Tots som una mica com l'Indi.